Saturday, October 31, 2009

:: Nasi Untuk Para Musafir ::

Nasi Dagang..

hahaha..mana kan ku cari nasi dagang di tengah2 malam ni...

mcm org mengidam plk...aku pernah tnya Kak Jie [rakan cikgu yg tgh mengandung tggu masa je nk beranak] "kenapa org pompuan ni kalo mengandung je mengidam?" dia ckp "naluri dan deria rasa jadi sensitif dan cpt berselera"

ye ke??..ntah lah..satu lagi soalan aku "berat sgt ke perut tuh smpai temengah2 lps berjalan?" di jawab "kalo kau letak 2 bijik batu bata kt perut tu pun belum tentu sama mcm org pompuan ni rasa bila mengandung"

hish..ntah2 Kak Jie ni mengandung anak kembar kot...hahaha...tp itu lah pengorbanan ibu..lebih 7 bulan seret korang kehulu kehilir [saje je ckp 7 bulan sbb tak taw bulan yg specific org mengandung..hahaha] susah payah diaorg tuh...kalo tak sayang kt mak ayah korang tak taw la nk ckp mcmner..

ok2...jauh da melalutnya..

khamis lps pergi kenduri kt Masjid Jalan Lama empunya IPD Port Dickson..member wat kenduri..dan menu jamuan nasi dagang n bihun sup...pergh.terkeluar air liur beta dgr nasi dagang...sbb masa Ramadhan lps aku penah beli nasi dagang berlaukkan ayam kari..mantap, marvelous, yummy dsb!

tapi takde rezeki..aku hnya mkn bihun sup jer..nasi dagang da abes..aku nekad esok nk g beli kt Pasar Malam Bandar Sunggala..tp tak sempat sbb terus balik kampung..

bernekad lagi..esok nk beli kt Pasar Malam Tampin..jalan punya jalan..takde sorang pun jual nasi dagang...hampa lagi..mak aku kata cari kt depan The Store nnti...

pergi la kt kedai makan tuh.. "Kak, ada nasi dagang tak?" ... "takde la dik..ni bukan kedai mek..nasi goreng2 ada lah" ... "hmm..tak pe lah bg nasi goreng ayam satu"

da 3 hari da tak jumpa nasi dagang...esok pagi kt Pekan Johol ada Pasar 1hb...bernekad mau carik di sana...ermm..minta2 la ada...hehehe

nasi dagang...oh, nasi dagang..


7 comments:

silversarina said...

Alahai kesiannya , kalau tak basi , memang makcik pos kat Adam, semalam baru breakfast nasi dagang .

Wah, dah ada Bandar Sunggala ... makcik dulu darjah 3 & 4 duduk Kem Sunggala tapi tak sekolah kat dalam kem, makcik sekolah di SK Bagan Pinang yang kemudian ditukar nama ke SK Panglima Adnan .

:: Alif :: Dal :: Mim :: said...

Alahai...kalo la ada nasi dagang segera..kan best..hehehe

Nama je Bandar Baru Sunggala tapi tak mcm bandar pun..super market satu pastu rumah2 jer.. ;)

azlinhasim said...

~mengidam nasi dagang~
Cuba cari sampai dapat.

Kalau perempuan mengandung tak dapat makan, bila anak lahir...anak tu akan meleleh je air liur. Tapi kalau anak teruna yang mengidam... air liur dia yang meleleh kut....hihi jgn marah adam.

kak ween said...

adam bunting kobau ka dok ngidam2 nih? gegegeg

:: Alif :: Dal :: Mim :: said...

azlinhasin : akhirnya dapat juga ku telan nasi dagang..da seminggu mencari..mingu ni baru jmpa..

--------

kak aween : mengidam??hahahaha

[S]itie [B]Um [B]Um said...

nasi dagang!! suke2

:: Alif :: Dal :: Mim :: said...

saya pun!