Monday, March 8, 2010

:: Buka Seluar..Buka Baju (18sx) ::

Assalamualaikum wbt..

Seminggu je lagi nk cuti sekolah penggal pertama..aku ok jer..bdk2 ni lagi la tak sabar..cuti ni tak kene balik ke kuliah..so, boleh la dduk rumah or jalan2..

Tadi..kat sekolah..boleh kata jadual arini pack ckit..tp sumer kelas stabil..2 kelas yg depan dan 2 kelas belakang..lps rehat td kelas terakhir aku seblum bawa bdk2 ni g assembly ialah kelas 1 Tekun..kelas 2nd last..

kelas ni kalo lmbat je masuk ckit mmg carca marba lah..so, lps abes kelas kt 1 Arif td..aku terus tak berlengah ke kelas 1 Tekun..

tgk dalam kelas ada Kak Janis n Kak Ayu (guru kelas)..aku da rasa ada somethings wrong berlaku..

"Adam..ko tgk la budak ni..ko selesaikan la.."

"Kenapa..."

"Budak2 ni g buka seluar Syakirin.."

mengucap panjang aku...aku tgk si Syakirin tu mata da merah da..menangis..kesian beb!..soal siasat budak2 ni lagi senang dr soal siasat org besar..diaorg ni mengaku je salah diaorg..dlm hal ni..boleh dikatakan 6 lawan 1..daripada 6 org tuh..4 perempuan dan 2 org lelaki..

Mana aku tak geram..ketuanya bdk pompuan..sorang buka baju..sorang buka seluar..2 org pegang tangan si Syakirin tuh..dan 2 org bdk laki tuh ada yg buka seluar dan ada yg buka baju..aku tak tanya Syakirin tu takat mana da seluarnya dibuka..

naik hantu la aku dibuatnya dlm kelas td..nk rotan kang aku plk yg lelebih..tp guru kelas diaorg da denda da budak2 tu..Syakirikn tu bukan la lembut budaknya..arituh aku tgk bkn main handal dia melawan pengawas..tp dia jenis tak banyak cakap..

arfg..bila pkir2 geram+kesian+serba salah sumer ada...aku suh sumer bdk minta maaf kt Syakirin tu termasuk aku..sblum masuk kelas aku ala2 gertak suh si Syakirin tu buka baju bdk2 yg 6 org tu..nk menangis mereka..tahu plk malu!

Tapi ye lah kan...budak2 mana la tahu apa2..tp seeloknya kita membendung daripada perkara2 yg tak diingin berlaku..go Adam!..semangat ckit..




7 comments:

saya pening said...

ketuanya perempuan.
buka baju laki2.
ganas2...

4 perempuan..
ganas2.

bdk2 perempuan.
nasib baik bukan diorang yg buka seluar si laki2 tu.
ganas2....



haha!

lutfihafifi said...

hahahahaha....lawak laa anak murid ko ni...nasib baik sekolah rendah...
cube kalau sekolah menengah cmne laa...hahaha!!

kak ween said...

bebudak zmn skang nih adam...da pandai macam2..isk isk..

djambu puadovich said...

kalo sekola menengah, mesti si syakirin tu relakan je, pastu diam2 sudah...hahah :P

deaf_angel said...

haha..

dulu2 aku masih ingat, kita pakai seluar jenis getah gitu..

tu lagi senang nak tarik ke bawah

mr broken heart said...

dunia sekolah mcm tu la...tu budak kecik...bygkan kalau da tingkatan 5 perangai mcm budak darjah 1...lagi sakit jiwa...hari2 cikgu ckp ngan dinding...

p/s kdg2 terfikir gak, apa la yg budak2 ni pk sampaikan langsung tak hiraukan masa depan =='

Anonymous said...

Hellο therе! Тhis blog pοst coulԁn't be written much better! Reading through this article reminds me of my previous roommate! He constantly kept preaching about this. I'll send
this post to hіm. Pretty surе hе wіll have a very
goοԁ гeаd. Thank уou foг ѕhaгing!


Visit my web рagе; schmuck fotografie studio Techniken