Monday, January 5, 2009

:: What a busy week :: part 1 ::

Salam alaik..

Aku melalui minggu ni dgn penuh kesibukan, kepeningan dan kekalutan..

Masuk office slps bercuti mmg memeningkan. Lebih2 lagi bila keje aku diusik..jd pening aku nk smbung keje sbb nk kene check semula keje-keje yg ‘diusik’ tu..

Minggu ni try request pd Kak Azreen utk pindah tmpt..mana tak nyer..tak tahan dgn mulut yg super aktif berckp..new staff yg bnyk ckp..adoi2..pening aku nk ajar dia satu2..pastu nk melawan..amboi!! akhirnya dpt gak pindah ke workstation yg baru..alhamdulillah..

Minggu ni jgk pening dok pkir psl resign..Finally!..Jumaat lps aku da hantar surat resign dr Mediu [notis seminggu]..aku da buat istikharah, iAllah inilah jln terbaik. Aku kalo boleh nk percptkan buat kptsan resign sbb da tak snggup tgk Dr. Karen back up aku dr di transfer ke Costumer Service Centre Dept. sian aku tgk Dr. Karen akibat salah faham yg berlaku dgn sorang lagi Acting HOD..

Aku tahu, Dr. Karen syg nk lpskan aku dr Student Service Dept. apatah lag ink resign. Mcm tuh jgk aku..sbb dia ckp aku da master dlm certain2 part…hehehe..dia sanggup nk tawarkan aku kenaikkan gaji..adoi2..mcm dlm tv la plk..tp aku da wat kptsan..dan ianya muktamad..

Tahun Baru 2009..tak de lah meriah sgt bg aku..aku tak celebrate pun..Cuma time ni aku kt Ampang..men boling smpai pkul 3 pagi..nk release tension..main smpai muntah..hahaha..aku pun tak terasa sgt tahun baru ni..sama je ngn ari2 len..smpaikan nk bc azam baru org kt surat kbr pun mls..Cuma sdkit terasa pada penguatkuasaan pemakaian tali pinggan keledar bg penumpang blkng..hehehe..

01.01.09..aku di KLCC..bkn tujuan nk enjoy2..Cuma misi aku mendptkan spek mata aku yg tertinggal masa bercuti kt perak arituh..hehehe..kesannya aku tak leh drive memalam ari..buat keje kt opis pun pelan2..tkut slh taip..kuikuikui.

Kbtulan plk jmpa la geng2 lama msa kt Jordan dlu..nama mereka ddhului dgn abg sbb aku ni junior kpd mrka2 [kess,zam,amir,kadir,zaid,amin,gbum n jail] lps berkmpul, kami ke Aquaria KLCC. I’m the youngest..hehehe.Uumanggaiiii…super terkedu aku melihat spesis2 haiwan laut yg mengagumkan..perasaan tak sbr utk berenang2 kt laut di Sabah p’tghan tahun ni makin membuak2…tenang jer..

Perasaan kagum dgn kuasa tuhan pun timbul. Bayangkan, mcmner ekor serta sirip ikan yg begitu kecil berbnding saiz bdn nyer boleh mengapung ikan2 tuh..cuba korang perhatikan betul2..kot2 la mana tahu aku syok sendiri plk arituh…

Owh yer..kami mkn mlm kt Mat’am ar Rawsyah di Jln Damai KL…teringat zaman2 masa kt Jordan dlu..terubat rindu kt Jordan..sejibik mcm kt Jordan..sekejap je licin pinggan masing2..hahaha..kelakar betol time tuh..

to be continue..

5 comments:

anap_ilmi said...

aquaria klcc dgn Dubai aquarium mn g bes ek? keh3

aiSyaLiciOus said...

you're back!! finally..eh2 bkn ke ari 2 bunge2 wane biru?? kemane hilang nyer bunge2an itu wahai cik adam?? hehe..tp ijau pon besh gak..tenang jek nengok nyer..geat job la bro!! ( should i give point to hiroshi??) hehe...

::alifdalmim:: said...

anap :

entah...aku tak pernah lagi ke Dubai aquarium..tapi pernah ke Underwaterworld S'pore..ngeh3..

----------

Aisya :

hehehe..susah la paki yg bunga2 tu..lagi satu..mcm tak sesuai jer..hehehe

p.s : boleh je bg SATU point kt dia..hehehe

farish izaryl @izreez said...

hepi new year adam..:p

Ren said...

salam...wah siap ada bz part 1 lagik tuh!!! Cayalah... jadi penanam bunga berjaya akhirnya!! Tahniah.