Friday, January 9, 2009

:: Peace for Palestine ::

salam 'alaik..

ok..skrg kita lupakan skjp psal my resignation day. also, i won contest today...kita amik masa sekejap utk beri peluang sama2 mengenangkan nasib sedara mara seIslam kita di bumi Palestin.

sbnr nyer..aku da lama sesangat nk masukkan entry psl ni..cuma tggu masa jer..

pd mulanya, isu pencerobohan dan serangan di Gaza oleh askar Yahudi Laknatullah ni pd hari pertama serangan bkn la satu berita yg memeranjatkan aku..ye lah, sbb ini bkn kali pertama mereka diserang dan diceroboh..malah bertahun2 lama da sblum ni..cuma kali nih lebih dasyat.

sepatutnya kempen boikot barangan2 US serta Israel ni da lama dibuat da..bkn menunggu masa Gaza diserang..malah, kempen kutipan derma kilat utk rakyat Palestin jg sptutnya berterusan dr semasa ke semasa.

aku ckup geram dgn pemimpin Mesir!!!..ckup membuatkan aku hangin satu badan..aku tak taw la mana letak nyer perasaan kemanusian mereka nih..bkn stkt Mesir jer..malah seluruh dunia Arab!!..baik Syria, UAE, Mesir, Bahrain, Kuwait dll..cuma Jordan je nmpak lantang bila PM dia, Nadhir adz Zahabi menyatakan jika Israel teruskan serangan, Jordan akan putuskan hubungan diplomatik.

biarkan ianya nmpak sekadar ritorik semata, namun ianya ckup kuat menandakan Jordan dibelakang Palestin. pemimpin Arab membisu!!..adakah ini akibat seolah-olah cuba mendiamkan diri setelah mereka mendapat bantuan pertahanan oleh barat??..

aku hidup di dunia Arab selama 3 tahun lebih..selama tu aku da ckup kenal dgn perangai arab ni mcmner..nama jer arab..tp sometimes, diaorg ni pkir kepala sendiri..maka tak hairan la knp Nabi diutuskan kpd kaum mereka..hanya sekadar pandangan..

sbg muslim, aku menasihati diri ini dan anda yg bersaudara seagama saya..mari lah bersama-sama meningkatkan kefahaman kita mengenai dunia Palestin. bantulah saudara kita di sana yang lebih memerlukan bantuan..BOIKOT BARANGAN US!! utk isu boikot barang US ni..anda semua boleh lihat blog kawan aku ni.. SUPI

jika ada rezeki lebih menderma lah..walau seringgit...mana lebih baik derma seringgit atau beli rokok??..selamatkan rakyat Palestin atau menyumbang kpd pembangunan ekonomi US?? sama2 fikirkan..Tuhan kurniakan otak dan minda utk berfikir bukan utk dibinasakan dgn rokok.. [maafkan sy kalo ianya berbunyi kasar..]

kalo anda tnya saya.. sy buat apa utk Palestin??..Alhamdulillah, sekurang2 nya sy tak merokok, sy tak minum coke, sy gunakan kebolehan sy berblogging dgn menyampaikan ingatan ini kpd anda semua..bertindaklah walau hanya sedikit..semoga dgn sedikit ia, ianya mendidik anda utk memperbanyakkan usaha dlm kebaikan sesama Islam..

korang kan.. kalo nk tgk video klip ni..aku amat2 la mengalu2 akn..siap ditranslatekan..aku dulu tgk kt Jordan..sbnrnyer klip video ni panjang lebih 30 minit..tp sbb dlm YouTube..so, tak de la panjang memana pun..ok, Enjoy!!


video

3 comments:

humbleandmodest said...

boikot?
xboleh semua...
ada malaysian yg bekerja dalam sektor @ syarikat tu juga.. :)

:: Alif :: Dal :: Mim :: said...

bokit mana yg kita mampu..

;p

p.s : ko da tgk klip video tuh??..aku upload semata2 nk bg ko tgk..seyes!

humbleandmodest said...

haha!
aku belum sempat tgk..
broadband aku mengalami kondisi g plg teruk..
kenape x upload kt youtube jer??