Saturday, January 24, 2009

:: New Life Begin ::


[me now...!!]

Assalamualaikum wbt..

yuhoooo....super hepi aku arini. mana taknyer, setelah 2 minggu terputus dgn dunia luar [cewahh..mcm aku dduk kt gunung ganang je sblum ni]..akhirnya smlm aku berjaya disambungkan dengan internet..

ok..bg mereka yg masih keliru dan samar2 kemana menghilangnya aku..huhuhu..sbnrnyer setelah aku resign dari kerja di MEDIU, aku telah memilih kerjaya atau profession yg lebih tetap dan iAllah menjamin masa depan dunia dan akhirat. kerjaya ni jugak sbnrnyer mencabar buat aku..

aku memilih bidang Pendidikan aka Guru sbg kerjaya tetap. bg mereka yg memperlekehkan kerjaya aku ni nnti aku lempang korang satu2..hahahaha..actually, selain usaha kita sblum ni yg membuatkan kita berjaya..guru lah yg membimbing kita utk berjaya..

kenapa mencabar? sbb pada mulanya aku bukannya berminat dgn bidang ni. sbb tak de talent..aku rasa mcm pernah citer je bnda ni sblum ni..dan biang ini adalah permintaan dan impian mak aku, pak sedara mara aku sumer...

bukannya lemah pd kehendak diri sendiri, tp setelah aku pikirkan baik2 dan mendalam dan dibantu dgn keputusan solat sunat istikharah yg dibuat, aku memilih bidang ni. lagipun bila masa lagi aku nk balas jasa baik dan pertolongan mereka2 td sblum ni..long story..tak nak ungkit..

2 minggu aku menjalani kursus induksi permulaan aka minggu taklimat..owh yer..smbil aku mengajar aku smbung blaja dlm diploma pendidikan di Institut Pendidikan Guru Kampus Raja Melewar, Seremban. every semester break aku akan masuk kuliah.

bnyk suka duka masa 2 minggu ni..tapi duka lagi bnyk kot..hahahaha..sbnrnyer dlm institut ni melambak jer hot spot utk WiFi..tp kekangan masa tuh membuatkan aku tak de masa nk menghadap internet..

so, lepas ni aku akan ditempatkan di SK Telok Kemang, Port Dickson...welcome to PD!!..sesapa yg nk mandi manda nnti jmput la dtg umah aku kt PD..aku start mengajar 3hb Feb 09 ni...betul2 mengharapkan keajaiban dan sesuatu yg baik nnti..iAllah..

ok..citer lain, simpan utk len kali..daaaa..assalamualaikum!


[muka cikgu2 muda...huahuahua..]

10 comments:

aiSyaLiciOus said...
This comment has been removed by the author.
::alifdalmim:: said...
This comment has been removed by the author.
djambu puadovich said...

adam, ko jd cekgu ape ni? jgn ngajo ajaran sesat dah la. haha

::alifdalmim:: said...

hahaha...

aku ngajo b.arab laa...

"pastikan anda tidak menghantar anak anda belajar dgn sy"...hahahaha

djambu puadovich said...

pelik ah tgk ko pakai tie dgn baju lengan pendek...haha. nti ko ngajo pakai tie jugak ke? songkok pakai x? :P

::alifdalmim:: said...

ntah la..aku pun nmpak pelik gak..

da diaorg beriya sgt suh pakai tie..da la panas..

time mengajar pun kene pakai..songkok not compulsory..hehehe

aiSyaLiciOus said...

just ignore my phone no k...my excited sbb dah dkt kan..soooo sorry~!!

aiSyaLiciOus said...

*maybe

Ren said...

Alhamdulillah...jadi cekgu kome yer...tahniah...

azlinhasim said...

Saya baru first time menziarah laman blog cikgu adam. Suka gak baca nukilan cikgu. Secara tak langsung saya memahami keadaan sebenar murid dari sudut pandangan seorang guru. Ini kerana saya juga mempunyai anak drjh 4 dan 6.

Tapi yang paling menggembirakan saya apabila mengetahui Cikgu Adam mengajar di sekolah lama saya 1983-1986. Rindunya kat sekolah tu.

Teruskan usaha murni anda untuk mendidik anak bangsa menjadi insan yang berguna kelak.