Tuesday, April 13, 2010

:: Gambar Apakah Ini?? ish..ish.. ::

Assalamualaikum wbt..

Cuaca harini..kejap panas..kejap mendung..hujan tak sampai 2 minit..pastu guruh..pastu mcm biasa balik..tekak ni rasa mcm cpt sgt kering..so, dlm kelas tak leh nk jerit2 sgt (saper suh jerit?)..so, masa mengajar td rasa mcm da nk tercekik da..nasib baik ada bdk year 2 lalu depan kelas..minta tlg dia belikan mineral water kt kantin..hehehe..kesian kau jd mangsa..

so, bila kelas da nk tamat..aku bg diaorg latihan..tp harini rajen plk..latihan tu buat sama2..kira aku guide diaorg mcm nk jawab soalan..isu sekarang..aku tak reti melukis..hasilnya ini dia..

Cuba teka..gambar apa yg aku try lukis ni..??

Percubaan pertama...rasa mcm huduh jer..


Aku try sekali lagi..tak de beza..sumpah aku tak reti melukis..

Jawapannya : Seekor Itik..aku cuba ikut gambar ni..nk bg bdk faham..ada iras2 itik tak gmbr aku tuh??


p.s : Baru aku teringat..dlu masa aku pra sekolah..lukisan aku 'C'..


15 comments:

nurhafiz said...

haha..mende?
klo aku jadi cikgu pra sekolah kau, bkn 'c', f+ aku bg..lukis itik cam peta dunia..haha

::alifdalmim:: said...

hahaha..aku tnya bdk ni faham tak..diaorg angguk jer..kira objektif P&P tercapai la tuh..haha

::alifdalmim:: said...

Apiz : mcm budak kelas 1K...hahahaha

Anonymous said...

apa yang ko lukis tu? hahahahah.... pelik sangat2...hahah... mesti ko paksa budak2 tu supaya ckp itulah itik..hahaha..

lutfihafifi said...

apa yang ko lukis tu? hahahahah.... pelik sangat2...hahah... mesti ko paksa budak2 tu supaya ckp itulah itik..hahaha..

Ahmad Nordinie said...

xdapat nak tangkap gamba ape ko lukis tu..
haha

::alifdalmim:: said...

Anonymous : aku tak paksa..tp aku rasa diaorg ibarat mcm terpaksa mengaku itu itik..haha

::alifdalmim:: said...

Dinie : haaa..ko kene masuk kelas lukisan balik ni..blaja dgn aku k..haha

Nurul Aznil said...

Salam,

your itik lebih kepada rupa AMEBA... hehehehhe

silversarina said...

memang tak dapat nak teka ... tak pe kita gang , makcik memang tak tau langsung melukis apa saja gambar , gambar meja pun senget ...hihihi .

::alifdalmim:: said...

Kak Aznil : AMEBA??..hahahaha


------

Mak Cik Ina : fuhh, naseb baik ada geng..hehehe..caya lah mak cik..

ruffey said...

itikkkah? abstrak sunggoh XD

::alifdalmim:: said...

hahaha...abtrak..mcm pelukis handalan..

icecube said...

hehe cam amoeba la u..

Yong Zahura said...

Terpaksa setujulah...

Macam Amoeba sp. yang sedang mahu melakukan proses phagocytosis...

Siap ada vesicles lagi di luarnya...

Kagum, kagum....