Sunday, February 21, 2010

:: Dari RM40 naik ke RM190 ::

Assalamualaikum wbt..

Last week..lps bercuti bersama family kt PD..masa drive kereta kt h.way rasa mcm tak best semacam jer..sbb ada mslh pada tayar kereta..

So, diz week after cuti..niat nk g wat balancing tayar..kalo wat balancing dah tentu la kene wat alignment <-- tak tahu la aku eja betul ke tak ni..kalo wat perkara2 mcm ni tak banyak yg kene..

kebetulan masa buat tu aku pergi ngn Myvi ada sorang cikgu tuh..dia pun nk buat jgk..tokey kedai kata..kalo Myvi RM30 jer..tp kalo Waja RM40...ok la tuh..lg pun masa tuh ari Jumaat mls nk carik kedai lain..

masa dok tggu dia buat tuh..kami ni beborak la pasal 'kemahalan' sportrim2 tayar kt kedai tuh..smpai cecah ribu2...sekali mechanic tu panggil aku..dia kata 2 tayar aku tak leh wat balancing..haduuii aii..sbbnya sportrim tayar aku kemek...dia kata nak tak nak kete tukar juga..

gila??..mahal tuh...tp dia kata dia suh trade in je sportrim tuh..alang2 da smpai tuh buat je la...kang tak buat kang lagik teruk plk..baru la teringat yg aku ada terlanggar lubang...salah satu kt depan Balai Polis Teluk Kemang..for your information...Jalan Pantai sepanjang batu 6 bawa ke Pasir Panjang memang teruk..jalan kampung lagi cantik!..nama je pusat pelancongan..huh!..marah nih..

lps diaorg tukar 2 sportrim baru...diaorg wat test drive..balik ke bengkel smula..diaorg buka but depan kete..dlm hati aku..apa lagi tak kene nih..masalah kt fius power steering kereta...begitu menyakitkan hati ini..duit lagi..

dia kata tak baiki skrg pun tak per..tp bg aku da alang2 smpai tuh..buat je la..so, lps tukar sumer tuh baru la selesa ckit memandu..skrg jumpa je lubang kt tgh2 jln mesti nk elak..lagi2 jalan kt Taman Politeknik n Taman Intan..pihak berkuasa tempatan ni senyap je...nasib baik la aku da kluar dr taman tuh..ngeh3..

aku ni nak tunggu kerja pembentungan kt sepanjang Jalan Pantai selesai..kalo tak turap balik jalan tu baik2 mcm sedia kala..siap la..aku wat aduan kt Biro Pengaduan Awam..series!


p.s : td ada jamuan makan tghari kt rumah Pak Busu..ramai gak sedara mara yg dtg..makan nasi ayam beramai2..lps tuh tgh Avatar..kebetulan plk rumah Pak Busu ada set home theater..apa lagi..mcm tgk kt dlm panggung la..huhuhuhu


Syukriah dan Pak Cik nya Eiman...lps makan masing2 mengantuk..terus tido..


5 comments:

silversarina said...

Betul tu adam, alang2 dah ada di bengkel baik tukar dan baiki apa yang patut , untuk keselamatan diri jugak.

::alifdalmim:: said...

betul tu..sy ni jenis yg tak suka wat keje 2 kali..hehehe...safety first.hehe

djambu puadovich said...

ko tgh kaya ke tu? hehehe

::alifdalmim:: said...

hahahaha...tp skrg da tak kaya balik da..hahaha

Mr.December said...

how much tukar rim_sukan??