Monday, February 8, 2010

:: Awak Mana Tahu..Awak Bukan Tukang Cat ::

Assalamualaikum wbt..


korang penah ingat lagi tak iklan cat ni kt tv suatu ketika dahulu??..

aku teringat iklan tv ni masa kt sekolah td...td smpai je kt sekolah tgk kt henset ada miscall dr Kak Ita..aku pkir apa la dia nk..dia nk minta tg aku hntr dia balik kang kot..tp arini dia bawa kete..aku pun call balik..

"Ye kak Ita..ada apa tadi?"

"kt mana ni??..ni akak nk tanya..ada 2 pilihan..nak jaga budak ke..nk mengecat?"

"ha?...nk mengecat la..tp sy tak pakai bju sukan arini..da smpai sek da pun.."

"La illa ha illa Allah...budak ni..ok g tukar" mentang2 rumah aku dekat..tp aku suka je keje2 cat mengecat nih..


Tahun satu n Tahun 4 yang berkongsi kelas sumer sekali ada 9 kelas dapat peruntukan utk cat kelas..so, nk upah tukang cat mahal..nk minta tlg tukang kebun da tua..wat keje lmbt..so, cikgu2 ni la amik alih..

sbnrnyer..diaorg start kerja ari sabtu aritu lagi..so, arini mungkin last day la kot..so, aku kene la tolong memandangkan aku antara 3 org cikgu lelaki yg mengajar Tahun satu..tugas cikgu laki ni wat cat2 yg tinggi2 kene panjat tangga..cikgu pompuan sumernya mak2 budak yg da larat da nk panjat tangga ni..it's ok..i know.. i'm the hero..hahaha..

sekurang2 nya...merasa gak aku jadi tukang cat...n yg paling bharga..ada gak sumbangan aku utk sekolah tuh..bila da siap..baju sumer da bsah dek peluh tp jiwa ni rasa "oh..cantiknya keje aku.."


p.s: teramat leceh buat keje sambil pakai spek mata..nk tanggal kang senget benget plk aku cat..

6 comments:

Janggel said...

heheh adakah itu petanda untuk meng'contact lense'???? ;p

Janggel said...
This comment has been removed by the author.
humbleandmodest said...
This comment has been removed by the author.
saya pening said...

hari ini aku masuk lab robotic.
main dengan milling machine.
buat kali pertama aku patahkan spindle.
haha!

padan muka technician.
hahaha!!!

::alifdalmim:: said...

Janggel : errmm..aku sbnrnya kalo boleh lg tak nak pakai contact lense tu..takut..hahaha

-----

saya pening : sumpah aku tak faham istilah2 yg ko gunakan..yg aku faham ko ada mematahkan sesuatu dlm lab dan technician yg akan baiki dan mungkin juga technician tu bakal mengetahui yg mematahkan itu ngko [kalo ada org bgtahu la..] ;D

Yong Zahura said...

Tahniah!!
Anda berjaya menunjukkan pada dunia bahawa cikgu adalah seorang yang serba boleh!!