Sunday, November 9, 2008

:: Restaurant Rev : The Chicken Rice Shop ::


[Sebelum..]


[Sesudah...]




Assalamualaikum wbt.

Entry kali nih menceritakan pengalaman or atau lebih tepat lagi, review aku psl Restoren.

Restoren utk kali ni adalah “THE CHICKEN RICE SHOP a.k.a TCRS..semalam aku makan kt kedai ni yg bertempat di KL Sentral..kebetulan aku smpai lps msghrib n terasa lapar plk..alang2 tgh jln2 carik ATM utk topup Touch n Go ttba ternampak kdai ni..aku pun masuk la..

Secara amnya aku meng’order’ menu spt berikut :-

- Nasi Ayam (rice only)
- Ayam Roasted (drumstick)
-
Milo Ais
- Sup, Sambal Cili (Diberi Percuma)

Harga keseluruhan : RM 13.65 [ambikk….]

BEST : Service yg pantas..baru order, tak smpai 5 minit..menu yg disorder da smpai. Comfortable place. Makanan pun best..minuman sejuk diberi dlm kuantiti yg banyak, sesuai nk lepak2 jap lps mkn smbil minum air..

KURANG BEST : tmpt tak de kemudahan WiFi mcm Food Court kt tngkt 3, pelayan restoren yg mahal dgn senyuman..[penat kot…]..erm, then catalog menu yg kurang information [they should do like what Old Town White Coffee Café do..setiap menu ada gmbar..so, customer boleh imagine mcmner bntuk mknan yg bakal diorder] .. n harga yg kureng memuaskan..harga dia 3x lebih mahal dr makan Nasi Ayam [without drinks] kt Food Court.

KESELURUHAN : Baik [3 bintang setengah]

------------------------------

p/s – to those yg ckp atau ada wat statement mengatakan aku selera mewah, disini aku nk wat sdkit pembetulan..utk pengetahuan mereka2 yg berkenaan, salah ke aku mencuba sesuatu yg baru n lain??..for me..i repeat, for me..i repeat again, FOR ME..aku tak kisah kalo kluar duit lebih asalkan aku puas hati..let say, kalo aku ni selera nk mkn tmpt yg mahal..hello!! aku mkn kt Gaint..lebih murah dr mkn kt Mirasaa n kedai2 mamak yg berkaitan..seumur hidup aku [until 9 nov 2008] baru sekali aku masuk Old Town White Coffee Café..itu pun org belanja..mkn kt TCRS baru dua kali..erm then, aku sarapan hanya makan roti Gardenia n Milo aku bawa sendiri dan dkt office..bkn kluar g sarapan kt kedai..mkn nasi lemak..saper kluar duit lebih??aku ke ‘dia’??

aku main bowling sbb itu fav game aku..kalo aku ni kaki bola, da lama la aku main futsal..even, sewa court futsal lagi mahal dr main bowling..am I rite??..aku tgk wayang pun bkn selalu..bergantung pd kehendak dan kesesuaian filem yg aku nk tgk..bkn seminggu sekali..even, sbulan sekali pun tak tentu lagi…

last point..i’m not smoking!!..so, saper lagi banyak kluar duit atau lebih lagi berbelanja mewah??aku ke ‘dia’??
tq..sorry to meluahkan perasaan la plkk...

16 comments:

Ren said...

macam lepas geram jer incik Adam?

Tak salah nak makan best-best even aku pon enjoy every single meal yang dimasak dengan baik. Betol tak?

"Ada telingar dengar, nilai dan tafsirkan" ittu sudah cukup untuk kepuasan diri..heheh.

::alifdalmim:: said...

janggel..

terlepas geram plk..
hehehe..geram plk dgn org yg tak leh tgk org senang..hehehe

let go je la bnda nih..duit aku..bkn duit dia..hahaha

Anonymous said...

makan puas2...i mean bg puas hati. tak salah once in a while. koi pn sama. sekali-sekala melantak kt restoran mahal. sekali makan sampai USD20-30. :)

anap_ilmi said...

yer..aku sokong sajer..biar duduk jauh d pedalaman, tp pemikiran jauh kedepan..ini, dah ler duk kt pedalaman, pemikiran, cara hidup, gaya sumer veryde kampung wlwpun dah duk kat bndar!kot ye pun nak kekalkan ciri2 kekampungan tu..biar ssuai dgn keadaan sket..masuk kandang kambing mengembek, masuk kandang lembu mengembu..

*apasal aku lak mcm emo neh?
*xde kene mengena dgn sape2...juz komen jew..hehe

Zetty said...

erkkss, mcm geram jek .. takpe, kalau ada org yg jeles buat tak layan aje la ye :)

my fav gak TCRS tuh .. teringat kerabu mangga dia .. wallaaa ..

::alifdalmim:: said...

fahimihusain a.k.a koi,

taw tak..dlu masa kt jordan pernah masuk TGI Friday..sorang mkn mcm je da dkt JOD20 [hampir RM100]..

>masa tuh staff embassy ckp murah..rupernyer murah kt diaorg..hahaha

---------------

anap...sabar nap,

dia plk yg emo..tp mcm faham je naper emo2 nih..

tag line ko tuh tak leh blah betol..hehehe

"biar duduk jauh d pedalaman, tp pemikiran jauh kedepan"

-----------------

Kak Yatie,

akhirnya sampai gak akak kt blog sy..hehehe..

kak. next time sy nk try kerabu mangga TCRS plk..hehehe

Anonymous said...

apepun, selama kenal ko nie, ko sangt berselera besar untuk semua benda.hahahahaha.. nak selera besar nog hal wei, tgp beragak la, da ader 'die yng kater ko cenggitu..ha...lu pikkkkkkkkiir la sendrik!!!muahahaha. wat xstatement baking diri sendriiikk!!!!

::alifdalmim:: said...

yup..aku mmg berselera besar pun..

ha laaa..takkan aku nk backup dia plk..aku wat statement mana yg aku rasa betul da setelah wa pkir sendirikk..

kalo kebaikan yg nampak pada perbuatan aku ni adalah dosa-dosa, so, ko ckp kt aku mcmner aku boleh mint maaf?

Unknown said...

salam,
for me kalau bab makan, jgn kisah harga. janji halal dan sedap. bab baju bleh berkira la.
jgn tahaq pewot sgt dik. nnt mati celik. hahahhahahah...

btw, minat boling? apa lagi, jom buat tournament la

::alifdalmim:: said...

sis aznil..

wah..minat boling gak ke??

bagus la mcm tuh..kita lawan ikut department..ajak skali bdk IT kt CRM tuh..mesti kalah punya..hahaha

Unknown said...

minat sgt-sgt!
ni ada tournament dgn geng Utusan. ala me pemain jemputan jer hehehe
bleh gak buat inter dept games... tapi kena tunggu tuan sheikh tadak sini la.
amacam ada berani?
heheehhehe

::alifdalmim:: said...

owh..nk join..nk join!! [sambil angkat tgn]

hehehe..ok jer, no probs..

anap_ilmi said...

jgn beriyer..main dgn aku kalah..pegiii dahhh

::alifdalmim:: said...

hello..stkt main dgn ko..tak de zouq..mcm main dgn bdk2..hahaha

alah..setakat skill je lebih..tapi pin yg jatuh..harammm..hahaha

chikot said...

jgn mkn kat old town white coffee...byk product x der tanda HALAL...esp mee,nissin noodle(ni konpem la),ayam...tlg sebar kan...

..ex mgr OLD TOWN yg prihatin...

::alifdalmim:: said...

chikot : ye ke??..sekali je masuk OTWC tu..lps tuh tak de da..thanks 4 info..