Monday, July 16, 2007

:: Melalui Hari Yg Sukar ::

Salam 'Alaik...

Semalam, aku dapat result utk paper wasoya...very sad ar...hehehe...sedih sgt...aku da cba sdya upaya aku..bkn sbb aku tak dpt markah....ada markah tp tak memuaskan...aku suka sbjek tuh..nasib doc tmbh 10 mrkh sbb aku hntr assigment..hehehe..ckp bahas kang mesti faezah ingt aku ni debater...hehehehe...raser nk isqat je mdah tuh..i'll try 4 next sem..

smlm gak aku exam computer skill 2...waa...very nervous looo....ye lah org, soklan math..aku ni math da lupa ckit2...tp still dpt markah tggi gak..Alhamdulillah.....

balik kls smlm aku ke pjbt pos Mu'tah utk cek surat...mak cik tu ckp

"berapa no p.o.box ngko".. (selepas ditransletkan)

"27"aku jwb...

"ha..ada brg berdftr utk ko kt pjbt pos Karak"...mak cik tuh bgtahu..

"ok..trima kasih ye.."aku jwb ngn sopan walaupun dulu mak cik tu pernah wat palat ngn aku...

"smoga Allah bersama kau..."..rupenryer mak cik tu jwb lg sopan...hehehehe

aku pk..tak best plk pergi Karak sengsorang...aku call seseorang....ajak ke Karak...jadi aku ngn sorang lagi tu(nama dirahsiakan hehehe) ke Karak naik coaster...tambang aku bayar...
sampai ke Karak..terus aku ke Pjbt Pos Karak....bertnya si pegawai kt sana...

"...ye ada apa"

"aku nak maik barang utk p.o.box 27"..jwb aku... dan dia pegi cek..

"ini nama ngko ke..."dia tnya lagi..

aku pndang trus naik hangin...bayangkan dari isyarat tangan yg mak cik kt pjbt pos Mu'tah tu td wat mcm besar je barang dier...rupenyer...jgnkan saiz A4..lagi kecik dr tuh...pling sadis...itu bkn nama aku!!!!...

"ini je ke?"...aku tnya kt org tu..

"ha'ah ni jer..."...jwbnyer...

"trima kasih.."

da la penat tak hlng dr blk kls...trus ke karak..dgn harapan srt dr Kerajaan NS da sampai..rupernyer tak lagik..tak pe lah..sabar je la..trus aku blnja org yg ikut aku td mkn cocktail....

smlm gak aku menctat sejarah dlm hidup aku utk pertama kalinyer dlm tahun ini aku pegi kls tafaquuh Dr Amin....ok..aku doakn utk diri aku spya aku leh istiqamah dgn kls tuh...

mlm tadi aku tak pt tido sgt, sbb aku da tido ptg...arghh...bosan tol...da kls kol 8pg...masa tak dpt tido aku terfikir psl Dr Malek as Sa'di..pensyarah kt kuliah di univ. aku....dia masuk hospitl sbb sakit...masa tu, aku raser betapa ruginyer aku tak amik madah dgn dia....dan paling rugi utk diri aku nih sbb aku tak dtg kls tafaquh yg dia sndiri wat utk studnet mlsia...how bad i'm...masa tuh aku raser kalo aku ikut sgt poerasaan aku mmg aku nk mengalirkan air mata...sumer students mlysia syang kt doc tu..dia tu amat rapat ngn pljr mlaysia....aku pernah ke pjbt dia utk tnya soklan...bila dia jwb..dgn muka tersyum, pandang muka aku..aku raser seronok sgt...bila kluar pjbt dia..aku raser hepi yg teramat sgt....kali ni ttba aku raser aku betul2 rindu kt Dr Malek..walau aku tak serapat dgn dia mcm Mahadi rapat dgn dia...aku tahu mcmner prasaan mahadi bila doc masuk hsopital...

mari kita sama2 doakan doc cpt sembuh..amin ya Rabb...


7 comments:

>>faez said...

isqat tu pe lak,dam?pesal korg byk bhs pelik ek??--->pdhal diri snirik gak yg slh..arab kantoi..huhu..
lg 1,ooo..kutuk kte ek??!!siaplaa kamu akn dikondem2 in my blog..wait n see..

hazimin said...

selamat melalui hari-hari mendatang dgn ceria. bersabar dgn 'derita'..

Mohd Adam-Zurairi Mohd Rawi said...

ampun bukk faezah...hehehe
isqat tu gugurkan..mknenyer drop kn subjek tu n amik sem akan dtg..
waa...perang blog nmpak..hehehe
ampuk ya ibuk faezah..kita jmpa jumaat nih AGM KMKJ..hehehe

----

doakn sama2 ye abg gmen..
ingt kn dtg umah dia ari tuh leh ar dpt apa brng.cth mcm buku ke, kitab ke, book ke atau apa2 je lahh..

hehehehe

>>faez said...

hey,p gak ke??alaa,malunye klu adam tgk kte jwb soklan *blushing*

Mohd Adam-Zurairi Mohd Rawi said...

lek ar faezah...yakin boleh!!

loveujordan said...

salam,

Bloghopped from penghuni sahara.

Enjoy reading ur blog.... selamat berdiskusi dan berexam :)

Mohd Adam-Zurairi Mohd Rawi said...

thank u loveujordan...