Wednesday, July 11, 2007

:: Mereka Buat Perangai Lagik ::

Assalamualaikum wbt..

Hari spt keadaan biasa aku sihat Alhamdulillah...arini aku nk bgtahu mereka yang membaca blog ini bhw ketahuilah sesungguhnya kadang-kadang haiwan tu lagik mulia dari manusia!!...hehehe...ada sbb knp aku ckp mcm nih...

as well...hmpir semua bdk mu'tah tahu umah aku ada beli kucing (Opie n Tajol)...mereka pun sllu wat perangai..dulu opie berak..opss...kasar plk bhsa..melepas tahi dia..berak la r tuh kan...kat dlm tandas..lps tu skrg nih dia suka berak kt bawah sink tmpt yg org tak guna..at least senang nk basuh blik sbb dkt dgn tandas...n dia berak pun tak de lah kt tmpt umum...

tapi...

aku balik kelas tapi...tgh letih n penat...masa nak naik tangga umah...aku nmpk ada air wrna pelik mengalir..aku pndang...trus pndang bhgn atas ckit...Ya Rabb...rupernyer ada manusia yg buang air besar kt tangga umah aku n umah Darul Ehsan...eeeiii...aku berani ckp itu taik mnusia..coz aku pun manusia..hehehehe...i know that...tapi sampi hati n tergamak tol diaorg wat perangai jijik tu kt luar umah kitaorg...bnda ni bkan sekali berlaku..tp ni paling teruk ar aku raser..kesian a.khazri..baru jumaat lepas dia basuh tangga...last2..tak sampai seminggu arab buat perangai lagi...

sebelum nih mcm bese ar..bwh tangga kt tngkt bwh skali da jadik mcm public toilet!!..diaorg ni tak de otak ke ha???...cuba pkir..umah aku depan je ngn masjid...dri tgga tuh nk ke tandas masjid tak sampai la seminit....lagi selesa melepas kt sana...atau diaorg saje je dengki ngn bdk melayu nih..ye lah kitaorg nih bukan dari bangsa diaorg yg diaorg pkir diaorg lah terbaik kat dunia nih....tak pe....bnda ni akan ditayangkan kat cinema...kita akan tahu saper wat di dunia yg satu lagi...

well...smlm aku letih banget siapkan bahas wasoya..aku dpt tajuk "Pembahagian Harta Untuk anak luar nikah n anak yang bapanya tak mengaku itu anak dia" atau dlm bhsa arab Miros Walad az Zina wa Walad al Li'an...td hntr..aku nyer penat sampai aku leka n tersilap bagi ifwat minum air smlm...salah dia gak..saper suh kaco aku tgh wat keje...hehehe...mianne..

ok lah..nk kluar da nih..tomorrow ada exam...tak prepared lagik...

daaa...salam.

- Belajar Dari Kesilapan -

7 comments:

>>faez said...

ifwat tu pe??sorryla bhs arab kte sgt kantoi ok..pastu,cmne dgn result debate tu??dorg dpt harta ke x??

Mohd Adam-Zurairi Mohd Rawi said...

ifwat tu nama org..bukan debate ler..tp kalo org dlm kita assignment...dorg dpt x???...ada 3 pecahan...tp sumer ckp dpt cumer ada beza dr segi kiraan diaorg..arasso??

hazimin said...

rasanya arab jordan xwat perangai gitu..ni mesti arab ........

Mohd Adam-Zurairi Mohd Rawi said...

arab jordan ok lagik..saper lagik kalo bkn arab jordan mesti arab ..... kan??

>>faez said...

actly xbape nk bape phm r adam..cud u plz explain it briefly??thanx..sorry for burdening u wif dis Qs..
isk3..arab mmg kejam..ni mesti keturunan firaun kn..bodoh wa bebal..

Mohd Adam-Zurairi Mohd Rawi said...

hehehe...ok mcm nih faezah,kitaorg pnggl assigment tu bahas..so, bkn ada competiton..just kene selesaikan mslh jer..jwpn nyer..anak luar nikah n anak yg bapa nyer tak mengaku nasab nyer mereka ni dpt gak pembhgian harta tp berbza2 jmlah dia..

maTAQ said...

arab ape ok? sile jelaskan & jgn sembunyik2 lambang xmo tertipu dgn dorg.. (kalu nampak arab...... tu boleh sepak b**t*t die.. huahuahua!)