Wednesday, July 25, 2007

:: Cubaan Membunuh ::

"Sir...u r under arrest.."..cuba bayangkan kalau korang kene mcm nih...
mesti cuak kan???..

sebenarnya aku nak ckp ngn korang..kalau lah korang kene tahan sbb membunuh atau cubaan membunuh...mcmne la gamaknyer...walaupun tak sengaja...aku baru baca Utusan Online...ada kisah pasal sorang bdk umur 17 tahun dibebaskan dr hukuman sbb masih bawah umur lagi...dia tikam anak guru tiusyen dia sebnyak 22 kali...itu utusan yg ckp..brta sbnr aku pun nggak tahu...

tapi aku nk ckp skrg nih bkn psl bdk tu..ttba jer bdk tuh interframe dlm otak aku..nyibuk jer..nk glemer la tuh suh aku ltk story dia dlm blog aku nih....hahaha...aku nk ckp psl org yg merokok nih...huh...dgr rokok jer da bosan da...sorry yer utk yg merokok...

cuba fikir baik2...undang2 ada dan diperuntukkan untuk mereka yg cuba membunuh atau membunuh akan didakwa...ye ke??...aku raser ada...kalo diqiaskan...mereka yg merokok nih sepatutnya pun kene lah tangkap n dikenakan hukuman...diaorg merokok satu hal...cuba membunuh yang memendekkan jangka hayat diaorg...tapi cuba nak memendekkan hayat orang lain plk yg dok ngn diaorg...lagi teruk..yg kidu asap rokok tuh lg cpt pendeknyer hayat diaorg dr yng merokok...tapi kene ingat..ajal maut sumer tu Tuhan punya kuasa....

arini aku ke msd ssb ado kijo cket....aku balk kls kol 9pg tdi terus blk umah siap...naik van yg mcm haram punya van..aku naik van sbb ingt nk cepat..rupenyer makin lmbt....da bawa van lembap..panas plk..beriya la promote dia nyer van sblum kitaorg naik td ckp ada aircond...hampeh yer....

p/s: Faezah.. apa main tag2 nih..huhuhu...apa2 je lah faezah...asalkan ko hepi go laki!! hahaha..masa majlis zaid nnti aku akan pastikan mata ko akan dihijab utk pndang atau meilhat muka ku yg hensem lagi macho nih mengelakkan ngko mnta hadiah... hehehe..jgn mare yer...

3 comments:

>>faez said...

eeee..perasan encem!!uekkk..xpe2..kte lg cute..hihi..xde2...siaplaa klu jumpe nti..sila sediakn adiah..hehe..lg 1,silalaa wat tag tsebut wokey...jgn mls2..

hazimin said...

boleh tolong buat kertas kerja x..? :P

Mohd Adam-Zurairi Mohd Rawi said...

a.gmen..

kk apa tu ek??...perli ekk... :)