Tuesday, November 17, 2009

:: Kesian ::

Assalamualaikum wbt..


arini cuma nk berkongsi satu cerita..

semalam Hari Anugerah Cemerlang sekolah aku...dan tugas aku tak lain dan tak bukan..adalah bc doa..dan lepas je bc doa aku da tak taw nk buat apa..

so, aku jenjalan la..ke sini..ke situ..ke sana...sempat la jugak buat teka silang kata..hahaha

oleh kerana aku ni cikgu tahun 1..so, aku pergi la tgk bbdk tahun satu yg dpt hadiah dlm kls yg da disusun..dlm kls tu pun ada jgk penerima hadiah tahun 2..

kt cni la bermulanya cerita..

kak aween ckp "dam tgk ni.."

aku pun tgk la lengan dia..ye betul la..ada kesan merah mcm kene rotan..setelah sesi soal jawab..bdk tu kata ayah dia rotan sbb tak dapat 100% dlm exam aritu..

gila ke hape ayah dia??..ingt sumer bnda perfect ke??..meh cni aku bg soalan b.arab..tak dpt seratus..aku rotan plk bapak dia..dan makluman semua..bdk tu dpt markah atas 90%..ok what!

sian dia..muka pun kesian..oh yer..dia bdk pompuan yer..dan nama nya dirahsiakan setelah aku berjanji utk merahsiakan nama dia..kesian beb!

bila aku semak buku program...senarai penerima anugerah..dia dapat no.1 dalam kelas dan aliran..sbb nya...dia dduk di kelas yg 1 daripada 9 buah kelas..tak ke pandai bdk tuh??

sbg bukti nya..ni dia..gmbr muka dia aku tak boleh tayang kt cni..kan kak aween kan??kan??



kesian...


16 comments:

pembaca tegar said...

serious kesian....

Ren said...

Oh siannyer!

Ren said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

macamlah bapak budak tu straight A dengan full marks student... huh!

azlinhasim said...

Inilah contoh salah sorang bapa yang reti bersyukur.

Mana ada manusia yang sempurna. Kesian kat budak tu.

saya pening said...

samseng ke bapak dia tu..
hahah~

Na Shari said...

Sedih akak tengok kesan rotan tu...Teringat kawan akak, even dapat markah 99 dlm matematik pun kena rotan jugak...sedangkan akak ni sekadar 80 markah je pun abah akak dah bersyukur...belum pernah akak kena rotan disebabkan tak dapat markah 100...akak pernah kena rotan sebab solat tipu-tipu je...

silversarina said...

siannya kat budak tu , bapak jenis kurang ajar, tak tau nak bersyukur .

anap_ilmi said...

aku sokong je bapak die tuu..susah nak jmpe bapak rotan anak skrg neh. xkesah la pun sbb pe..at least ada jugak bapak prihatin dgn anak die..xmcm bapak2 lain yg ada kann..hehe

ps : nnt dah jadi bapak nnt taw la cmne perasaan ayah die tuuu

marah tanda sayang - PEACE!

kak ween said...

2 laa adam. sian budak nih..ayah dia patut kena kaunselling!

djambu puadovich said...

adoi...sakitnye kene rotan!

xnk campur urusan rumah tangga pakcik tu, tp jgn la smpi anak tu kcm kne dera pulak.

cuba tny budak tu, klo dia dpt 100% bapa dia ada bg apa2 ganjaran x? bwk mkn KFC ke, bwk main funfair ke ape ke...

Zulaika Rusli said...

xlapor ke?
hehe
leh x lapor?
cam teruk je rotan..
rotan pun bukan ade syarat ke..
kalo da smpi cmtu,cam nak dera je..budak pompuan lak tu..
rase nak tempeleng+terajang je bapak die tu..

::alifdalmim:: said...

Dear All except Anap :

aku pun tak tahu la bapak dia ni samseng ke, manusia jenis tak pandai bersyukur ke, apa ke..tp mmg kesian la..tp masa ari anugerah tu..abang dia ada je naik pentas sumer..kira adik beradik dia ni mmg otak brilliant la..

tp smpai rotan merotan tu..tak patut la..tak relevan utk merotan..bnyk lagi bnda lain boleh dibuat..rasanya bapak dia wat tindakan tak pkir panjang dlu..

---------

Anap : aku setuju dgn pendapat ko 1% jer..bkn apa..merotan tak salah..tp biar rasional..lain la rotan mcm tu smpai tggl kesan kt lengan sebab anak tu tak solat ke, mencuri ke..

cuba tgk balik knp merotan dibolehkan dlm Islam dan perkara2 yg boleh membuatkan si bapak tu merotan..adakah disebabkan anak dia tak dpt full mark..walaupun da dpt kptsn yg bgtu cemerlang?.. ;)

SoFie NuR said...

kesiannya budak tu...tak patut tul bapak dia buat camtu...ape la sangat ngan 100% tu kan...yg penting knowledge...adoiii..kesian2..

Si Penanya (?) said...

i hate perfectionist.

::alifdalmim:: said...

Sofie Nur : betul..knowledge is important..mana ada manusia ni perfect..hehehe

---------

Naza : Me too!