Friday, November 27, 2009

:: Apabila Kami Beraksi ::


Salam 'alaik!

maka berlalu la seminggu di kampus...kini tggl lagi 3 minggu..haish!

jadual utk kls 1st week ni nmpak mcm pack..tp rupenyer tak pack mana pun..sebabnya..ada pensyarah yang tak masuk kelas...utk batch aku ada 3 unit..unit b.arab ada satu..sementara unit pendidikan Islam plk ada 2 unit..

so, boleh kata unit b.arab dan p.islam ni jadual kami berbeza...dan lecturer pun berbeza..apatah lagi kelas..lagi la berbeza...

yg menjadi seronoknya..kami ni selalu bersaing..bersaing mcmna?..saper bnyk free kls..saper dpt lecturer yg best2..saper yg boleh kluar kls dlu...hahahaha

utk minggu pertama ni..nmpaknya unit aku [unit b.arab] la yg menang..mana tak nyer...setiap ari ada jer lecturer tak masuk..ada satu hari tuh kami belajar sejam jer...kls pkul 4-5 ptg..tp bdk dr 2 unit lain kls dari pkul 8am - 5pm..mana tak sakit jiwa diaorg!

dan kami ni kalo dpt je kluar awal...msa nk g minum kt cafe saje je lalu kt kls yg lagi 2 tuh..lagi2 diaorg tgh blja..lagi la saket jiwa diorang..smpai kan diaorg ckp "geram lak aii tgk bdk b.arab ni" hahaha

boleh kata minggu lps mmg bnyk gler free...smpaikan naik bosan da tak taw nk buat apa...nak plk masa last day b4 cuti nk raya tuh..kls kami smpai pkul 12.30tghari..smntara bdk kls lain smpai pkul 5ptg..kang ada je la sms yg menyakitkan diaorg dpt spt :

"boringnya tak de klas..."

"penat la plk main bowling ni...jom la join sekaki"

"sedapnya tido atas bntal yg empuk ni.."

"dlm kelas ke?"

sms td sbnr nya sms yg dihntar aku kpd sedara aku yg dduk d kelas satu lagi...hahaha..tapi kusangka kan panas di tghari rupanya hujan di petang hari...hahaha

last day lps abes kls..dpt sms dr ketua unit aku :

"minggu dpn, kita pnya kls IP [Ilmu Pendidikan] mula hr Isnin smpai Khamis pkul 8-10 mlm. nama pensyarah *********" kls IP diganti mnggu dpn lps raya!

bila sms ni bdk dr unit lain tahu..apa lagi..jadi bahan laa...terus kluar pepatah melayu utk sindiran kpd kami :

"tak pe..biar la diaorg bersenang2 dahulu...bersusah2 kmdian" menanah tlnga kitaorg!


akhir kata.. Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha untuk semua!




7 comments:

Janggel said...

Sonok jadi student yer Dam????

:: Alif :: Dal :: Mim :: said...

hahaha..

bab mcm ni seronok la..tp kalo bab 3 jam dduk dgr lecturer mengajar lain hal plk.. ;p

silversarina said...

Saing sapa keluar kelas dulu .. kelakar :)

Salam Aidil Adha .

:: Alif :: Dal :: Mim :: said...

hehehe..pastu lalu dpn kls yg belum kluar dgn muka macho..hahaha

Salam Aidil Adha!

djambu puadovich said...

gile ah senak...kls mlm ke?

bob said...

mmg senak...dari 8pagi smpai la 10mlm..rehat di waktu tertentu jer..

shairoh mohamad said...

satu lg persaingan yg dilakukan adalah..kelas mana yg dpt xsgmnt byk n kelas mana yg x dak xsgmnt lgsung