Thursday, September 4, 2008

:: Bazaar Ramadhan - make me crazy ::

Salam Ramadhan utk semua..

utk entry kali nih, aku nk usik psl Bazaar Ramadhan..bazaar nih ala2 mcm pasar tani la kt msia nih..tapi khas du bulan Ramadhan sebelum menjelang Syawal a.k.a raya...

biasanya iman seseorang yg berpuasa terutama aku nih senang je tergugat bila g bazaar nih..mana taknyer seribu satu mcm ada kt cni..mmg menguji kesabaran berpuasa btul..

td aku berkesemapatan la pegi bazaar ramadhan ngn member aku nih [anap]..konon nk carik mknan utk berbuka..asalnyer nk beli ayam perciknngn kuih tepung pelita jer..tp disebabkan mata nih da terikut hawa nafsu..bermacam-macam la yg dibeli..dr ayam percik dan kuih tepung pelita, last2 kami beli juga keropok lekor, kuih muih smpai 2 jenis [tak taw nama kuih] air Daud Soya, kebab black pepper..tu je kot..huhuhu..

nasib baik hmpir 90% makanan td berjaya dihabiskan..

kengkawan..ramadhan kan sebulan..takkan nk blanje n makan sumer tuh dlm masa sehari..bulan ramadhan ni sentiasa la beringat yer..

2 comments:

anap_ilmi said...

panjgnyer..pnt baca

Mohd Adam-Zurairi Mohd Rawi said...

ko silap comment la anap oii..kt atas tuh yg pnjang..huhuhu