Tuesday, September 16, 2008

:: 16 Ramadhan 1429H ::

Hye semua..

saya mengharapkan kalian yg membaca blog sy nih berada dlm keadaan kesihatan yg sempurna...terima kasih sbb sudi menjenguk blog sy yg kian hari kian ntah apa2 ntah..just meluahkan perasaan..huhuhu..

erm, arini aku [td sy..ttba aku..] ke Tampin setelah sekian lama tak menjenguk tampin yg mempunyai perancangan bandar yg kian tak tersusun..jalan makin sesak..parking kete selalu full..arini aku berjalan dlm keadaan yg panas..dr Selatan Tampin ke Utara Tampin by jalan kaki!!...huhuhu

mula2 ke Bank Islam.[update buku akaun]..org takde..lagi senang kijo aku..bila nk update..mak cik/kakak yg bertugas tu ckp..knp da lama tak bertransaksi dgn bank nih..dia riso kalo duit yg ada dlm tuh akan jd duit kerajaan atas dasar undang2 dan terma yg telah ditetapkn..dia suh aku bc kt buku akaun tuh..[aku pun tak terpkir nk bc bnda tuh..] ayat dia bunyi ginik..

'saya/kami akan berurusniaga sekurang-kurangnya sekali dlm setahun. bank akan menganggap akaun sy/kami sebagai dorman sekiranya akaun tersebut tidak aktif dlm tempoh 1 tahun drpd urusniaga yg terakhir'

'jika akaun tersebut tidak diurusniaga oleh sy/kami selama 7 tahun berterusan, baki dr akaun tersebut akan dianggap sbg WANG TAK DITUNTUT dan akan dipindahkan ke Pendaftar Wang Tak Dituntut selepas tempoh tersebut mengikut Akta Wang tak Dituntut 1965'

huhu..mcm tu ler bnyi nyer..so, akak tuh suh aku berfikir n wat la transaksi..bila cek dompet ada RM30 jer..nk tak nak aku wat la deposit RM10 [sbb dlm buku juga ckp minima deposit RM1]..aku tak de duit kecik da..hehehe..utk pengtahuan aku da tak update buku tuh since aku nk ke Jordan, da masuk 4 tahun tak berusik..sbnrnyer aku mmg nk tutup akaun tuh..mcm tak guna jer..pastu ditgk suasana bank tuh yg suram ala2 BSN..hehehe..tp sekrang..'Wajah Baru..tapi Komitmen Tetap Sama'..huhu..tgk bank tuh bila da direnovate..baru la ada feel nk teruskan transaksi..huhuhu

slesai di Bank Islam. aku g Takaful Malaysia..cek status aku kt sana..tapi system down [ntah la..internet tak laju la kot] da dpt la maklumat yg aku nk..

tak dpt apa yg aku nak..aku ke Public Bank, g cek duit [niat di hati nk kluar duit ckit nk enjoy2..tp tak jd apabila berjaya melawan hawa nafsu..kuang asam nyer setan]

teruskan perjalanan ke Pejabat Pos..aku cuma masukkan dua keping surat [2-2 surat urusan nk minta keje] dlm peti je..sbb da siap awal2 kt umah dgn setem 30 sen..

perjalanan aku diteruskan ke Tabung Haji..situasi same je mcm kt Bank Islam td..org tak de..lagi senang nk berurusan..pun same gak nk g update Buku Akaun..last transaksi pd 11 sept 2007..sbb tahun lps aku balik, aku sempat g update.

then cek urusniaga [skema sgt time nih..] b4 meinggalkan kaunter..hahaha..aku blah ke cc plk..

masa surfing internet.. ASTRO call aku...huhuhu..terkezut gak. dia suh interview esok kt Bukit Jalil..giler la [sena nyer tak de kwn nk temankan aku..sedey nyer]. mcmner aku nk wat preparation. aku ckp, kalo aku sedia n ada transport..aku dtg..hehehe..masalah2..n aku tak bgtahu pun family aku psl bnda ni..taknak diaorg riso..

apa pun..aku mcm tak sabar je nk dpt new experience..job experience...arghh..bila la nk start keje nih!!

kesimpulannya..aku betul2 impressive n satisfied dgn layan dr mereka td...baru la mesra pelanggan..then, arini mengajar aku utk brani berckp..kalo ada rasa nk tnya..just ask!!..da terang2 bahasa melayu..bkn suh tnya b.arab pun..hehehe..

3 comments:

Ren said...

Selalunya kalau bank yang tak berapa terkenal ni memang layanan dia best @ mesra sebab jarang orang datang untuk berurusan.. tapi cube pegi M**bank ker..C***bank ker..hampeh, mesti kene beratur panjang..pastu muka-muka yang jaga kat kaunter macam kene demam kura je semua.. lumrah...

::alifdalmim:: said...

hmm..ye ke??

jap2..[tgh pkir..]

seyes..betoi!!..sy pernah ke c***bank..jgn ckp yg jg kaunter tuh kerek..guard tuh pun same jer..sakit ati aku..

Ren said...

sELaMat HarI RaYa AidiL FitRi..
Min Maaf jika ada terkasar bahasa dan tersinggung.. Semoga Hari Raya Tahun ini lebih bermakna...

Ikhlas from:

JanGGeL