Friday, October 31, 2008

:: Film Rev : Tipu Kanan Tipu Kiri :

salam semua..

tetiba plk arini aku nk ulas ckit psl filem ni "TIPU KANAN TIPU KIRI"

citer ni baru je kluar di panggung2 yg berkaitan..aku arituh berkesempatan nk tgk ni dgn Bro. Gbum kt GSC Mid Valley..

sbnrnyer mcm tak sbr2 je nk tgk filem ni..sbb salah satu lagu dlm filem ni best [aku tgk kt The Making Of dia]




dibintangi oleh Christian Sugiono [Rudy], Titi Kamal [Wulan], Natasha Hudson [Sara], Hans Isaac [Remo Rizal]..

Rudy n Titi ni da kawen..tapi senyap2 sbb tak nk langgar kontrak artis yg mana Wulan ni artis super stars..dlm kontrak tu tak bg dia kawen..si Rudy ni plk hensem, macho, kacak sebijik mcm aku..hahaha...so, ramai la minah2 yg suka [mcm aku]..ni lagi menambah sengsara kt pasangan suami isteri ni..

dlm masa yg sama..Rudy dijemput ke majlis meraikan Rudy sbg new staff kt syarikat Remo Rizal tuh [MEDIU tak wat pun mcm nih bila aku start keje dulu]..n boss dia suh bw isteri sekali..Rudy tak leh la nk bawa Wulan..last2 dia sewa seorang wanita nama dia Sara lakonan Natasha Hudson..dari cni bermula la segala2 nya..tipu sini, tipu sana...maka jadilah cerita TIPU KANAN TIPU KIRI..tak leh citer abis2, korang kene g tgk sendiri..

BEST : erm, citer dia nih simple..klakar la jgk..pastu pelakon2 dia pandai menjiwai watak..lagi si Titi Kamal, Christian n Natasha..lakonan Hans pun simple n very funny!!..lagu2 yg best2..terutama "Lihat Mata Mu" versi remix..

TAK BEST : 1st sekali aku nk ckp psl tak best ni sbb ada AZWAN ALI..erkk..geli aku..over plk dia nih berlakon..naik menyampah aku.."Mr Fix, very quick fix..bla..bla..bla.." skrip dia..over gler mamat nih..tak best yg len..erm, mayb sbb guna slang Indon kot..tapi nk wat mcmner..da pelakon pun dr Indon gak..

KESIMPULAN : rugi kalo tak tgk..mmg best la..

TAHAP BINTANG : 4 bintang..

p/s : asalnya nk tgk citer KAMI THE MOVIE, tapi lewat smpai..terlepas..da tuh yg tu last show diaorg..nk tak nak..kene la tggu tayang kt TV..huhuhu

7 comments:

anap_ilmi said...

owh..gud 4 u..improved!hehe..tp mcm tiru aku.haha

fItRiNa said...

huhu....
wat film review... hebat!
how come we never met at mid b4? [slalu je hangout c2]
and also i read ur tagged...
hrmmm, kinda materialistic huh...
pown hebat gak tuh...
=D no offence kay...
neway, amcm life kt s.alam now?
and bro. have 2 wait for ur weds ceremony another 4 yrs?
LAMENYE!!!
cmne nk kawen nie??
xnk langkah bendul...
huhu-----JK!

p/s: doa2knla... skg tgh fitrah imtihan... haha... gegel pon ye gak....

Ren said...

Erk best ker?

::alifdalmim:: said...

anap..

hehehe..tiru arah kebaikan..bole?

------------

fitrina,

rili??selalu ke hangout sana??tk jmpa pun..
yup..nmpk mcm materialistic..at least aku jujur..hahaha..
4 yrs..iAllah kejap jer..tak nk ssh lps kawen..bia ssh dulu lps kawen senang!!..hehehe..tggu yer..

----------

janggel,

y??tak best ke??..best hape..

Ren said...

tak tengok lagi citer tu...tu yang tanya..tapi gaya hang citer macam best.

::alifdalmim:: said...

janggel..bnda ni boleh diklasifikasikan sbg filem "MESTI TONTON"

hehehe

Yune said...

adam

akak bukan grad account le tp islamic bankin

tips:klu dah depan dr karen tu buat2 je terror ckp..ekeke

rerajin update blog ye