Monday, October 13, 2008

:: Kerja oh Kerja ::

My 1st job experience..

Assalamualaikum wbt,

hmm..alhamdulillah..da seminggu aku memulakan alam pekerjaan..bagi mereka yg tak tahu lagi..aku sekarang da kerja..tak dok umah lagi..da tak makan tido..makan tido lagi..hehehe..kali ni tido keje, tido keje..

tarikh 6hb oktober 2008 bersamaan dgn raya keenam aku start keje di Al Madinah International University di Seksyen 9, Shah Alam.

Pada hari lapor diri tuh..aku pastikan aku bngun awal..prepare apa yg patut...ye lah kan..nk start keje mesti ada first good looking..takkan la awal2 da selekeh..hehehe..

masa hari lapor diri ada 5 org yang mendaftar sbg new staff..kami diminta isi borang..ada probs bila aku tak de akaun KWSP..[tak pernah keje lagi b4 nih..] pastu kitaorg diminta membuka akaun bank di Al Rajhi Bank sbb gaji bank in terus ke sana..[da buka akaun..siap dpt Debit Card..senang nk shopping lps nih..]

slps di'breifing' psl keje n bbrpa rule [yg menarik, every Zohor n Asar..we must pray together and the Imam is the Univ. Reactor, Syeikh Khalifa Tamimi if he in Malaysia] ada ke u yg boleh wat mcm tuh??respect la..lps tuh, Kak Azreen, Head of HR Department bw bdk IT ke tempat dia..n then, kitaorg yg len termasuk aku..diperkenalkan kpd big boss aku..Dr. Ismail, Head of Learning Centres and Admission..

Dr. Ismail said that yg hanya aku n the other one akan diletakkan di bawah department yg len iaitu Student Services..pada asalnya aku ingtkan aku diletakkan dibawah Admission and Record Department tapi ntah mcmner Dr. Ismail tukar fikiran..mcm yg da ada dlm offer letter...asalnya 2 org yg kene pindah..tp sorang tuh kene pindah bghn Scholarships..so, tggl la aku sengsorang..
bila aku da dibawah department yg baru..my boss now is Dr. Karen Golden Abuzahra. she's from US n married with a Arab man..yg mencabar kerja dgn dia ni..she can't speak Malay n Arabic..the one n only language she use is English..so, our communication is based on English..berbelit la lidah aku bercakap dgn dia..Alhamdulillah sekurang-kurangnya boleh gak mengimprovekan english aku..hahaha..erm, yg lagi mencabar ialah dia nih jenis suka berjumpa staff..n salah sorang staff dia yg selalu jumpa adalah aku sbb aku mmg betul2 kerja under dia..so, sehari tak ckp english mmg tak sah..dan dia plk bnyk ckp..adoii..sehari tuh adalah dlm dkt 2 jam dgr dia berckp..nk terang wat keje ini..keje itu...huh..mencabar!!...kalo da masuk bilik dia tuh..nk tnya satu soalan je pun..mcm2 dia terangkan..aku ni mendengar je la..


masuk office pkul 8.30pg n balik kol 5.30ptg...setakat nih aku suka kerja kat cni even aku ni tak de la kawan lagi...sbb tmpt aku tuh mcm tersorok..g lunch pun kengkadang sorang2..but it's normal la!!

ok laa..takde lagi nk citer..but, i learn alot from diz job n i enjoyed it...ok then, byee...

7 comments:

Ren said...

Biasa la bebu start kerja memang banyak benda yang kene blajar.. Bile dah lama sket baru rasa secure ...
anyway gudlak kat tempat keje Baru dan selamat melangkah ke alam pekerjaan....lepasnih ko mesti rindu nak jadi student balik..hahahahahah..believe me!

silversarina said...

salam,

selamat bekerja !!

cuti nanti bolehlah berjalan ke kemaman :)

hIrOsHiNaRi said...

si jali xkeje ngn ko ke?bukan ke die keje ngn ko ke?

::alifdalmim:: said...

salam semua..

janggel,

haah la..rasa ttba je rindu nk ke alam pembelajaran..hahaha..tp keje ni pun ada related things gak ngn student..huhuhu

------

mak cik ina,

iAllah..skrg da keje senang ckit nk berjalan..duit poket da tak payah nk minta kt family lg..

Kemaman, wait 4 me!! :)

-------

supi,

jali same je tmpt keje ngn aku, tp len department..jarang ckit jmpa dia..hehehe

Anonymous said...

salam....

wahh.... suda kerja boleh mntk blanja.... slalu ja g s.alam g umah sis kt sksyn 7.... lgpn dlu2 mmg duk kt sksyn 18....

mcm best je kje kt c2..... bley polish arab skli kn....

neway, congratulation!!!
=D

anap_ilmi said...

ok..happy 2 hear u doin good..keep up a gud work..

Unknown said...

Salam...
Muahahahhaha...
Anda dicekup!!!

Guess who...