Monday, October 20, 2008

:: KL Sentral ::

Assalamualaikum..

hari nih aku berpeluang utk balik kampung..alasan dia sbb minggu ni ada belajar kereta lagi..hahaha..tetiap minggu balik, pokai gak!!

mcm bese transit aku b4 ke Tampin adalah KL Sentral..kira untung gak la ada tmpat mcm nih..semua mcm berpusat kt cni..cuma LRT je tak lalu cni..kira pengangkutan darat, udara dan rel sumer ada kt cni..Syarikat Penerbangan Malaysia, FireFly, Keretapi Tanah Melayu, Transnasional, Putra dan kemudahan utk Check-in bag terus dr cni tanpa menunggu ke KLIA...perfect!! ERM..INI BUKAN KALI PERTAMA AKU KE KL SENTRAL..jgn salah faham..ahakz!

tren aku kol 8.30 mlm..tp aku sempat la mengupdate blog nih sbb da lama tak berupdate..sbnrnyer ckp psl KL Sentral ni aku ada bbrapa bnda ckit nk mengomen la..kritikan membina..

1. Ruang surau yang sempit..mcm td aku solat adalah team yg ke-2..tak semuat..lagi2 waktu2 mcm nih..aku ada gak dgr org ckp..tp diz is between Malay man n Arabic man..dia ckp..tmpat solat kecik, tapi tempat yg mcm kedai2 len sumer besar..itu dr yg aku paham..walaupun dia berckp di khlayak umum, tapi tak ramai yg paham sbb diaorg ckp b.arab..ada gak org pakistan tuh komen, sptutnya ada cara len utk selesaikan mslh nih..dia ckp dlm english..aku paham gak..hahaha

2. panas!!...ya Allah..ruang menunggu tuh panas...tak taw la ada air cond ke tak..tapi berbahang gak la..tak selesa..

3. kerusi utk menunggu tak ckup..hahaha..itu mmg betul..kawsan lapang je...kebetulam sepupu aku jugak tgh tunggu tren nk Langkawi dgn kwn se poly dia...ramai gak..akibat kerusi menunggu yg tak ckup..mereka2 ni dduk melepak la atas lantai..nasib bek tak tido je mcm kt Dubai Airport..kalo pelancong dtg kan ke bg pandangan negetif kt diaorg..

4. ini best sbb food court dilengkapi dengan WiFi...sambil mkn2, smbil tggu tren aku sempat la jugak mengupdate blog nih..kira tak la bosan sgt...

keseluruhan, KL Sentral bg bnyak kemudahan kat org ramai yg selalu menggunakan pengangkutan awam..kalo ada yg patut diperbaiki harap dpt ditingkatkan lagi kemudahan tuh..
ok la..sekian utk kali ini...Salam Alaykum!!

4 comments:

anap_ilmi said...

uhuk2..br nk jejak kl sentral ker?xsilap aku..kl sentral tu..d rasmikan ms thn 2002 ke..bile ntah..tp skrg ni dah nak masuk 2009 dah...sian

::alifdalmim:: said...

hello...bukan baru nk jejak kaki kt sna..da berkurun da aku ke sana..cuma ari tuh je aku terpkir nk mengomen dek ketidak puasan hati aku..hehehe

>>misunderstanding<<

anap_ilmi said...

alah..sudeh..aku bkn knal ko smlm..hehe

Ren said...

ish..ish..ish...apa daaaaa