Tuesday, April 23, 2013

:: Tak Sangka .. ::


Assalamualaikum wbt...

Akhirnya kat sini juga la tempat yg aku terpaksa luahkan...

Sangat tak disangka-sangka...Pada mula aku menceburi bidang pendidikan ni sbg cikgu a.k.a ustaz aku masih lagi dalam proses mengenal sistem pendidikan ni..Selang tahun depannya, dasar sistem pendidikan negara diubah sesuai dengan peredaran zaman katanya...

Jadi, seperti biasa dasar pendidikan dirombak..dulu dikenali sebagai Kurikulum Bersepadu Sekolah Rendah (KBSR) and now dah diubah secara berperingkat iaitu Kurikulum Standard Sekolah Rendah (KSSR) .. tak perlu la aku ceritakan apa yg berubah..kang panjang plk kang..

Tapi kat sini apabila adanya sistem baru..maka adalah pakar dalam bidang tersebut...maka, dari tahun ke tahun lahirlah beberapa orang Jurulatih Utama dlm bidang atau subjek tertentu..mereka ni dilatih supaya dapat menguasai sistem tersebut dan menjadi rujukan kepada cikgu-cikgu yg lain..

Ya...! Dulu aku adalah menyimpan impian untuk menjadi Jurulatih Utama (JU) KSSR dalam subjek Bahasa Arab memandangkan itu adalah opsyen aku..tp kau ingat baru dua tahun jadi cikgu boleh terus jadi JU??..jangan harap..banyak lagi senior aku yg lebih layak...

Pada mulanya, nama aku dah disebut utk dicalonkan pada tahun depan (2011) apabila geng-geng JU ni buat penilaian terhadap presentation cikgu-cikgu yang menghadiri kursus persediaan mengajar dlm KSSR..so, diaorg tgh presentation aku mcm mantap..siap buat lagu bagai..(padahal masa tu terpaksa..)

Impian utk menjadi JU masih ada..memandangkan aku tahu bahawa atas JU ada satu lagi tittle yang lebih pakar iaitu Jurulatih Utama Eksekutif (JUE)..ni JU utk peringkat Kebangsaan...kira mmg sape yg jadi JUE ni mmg super pakar la dlm bidang/subjek tu...Kalau JU ni shj setakat peringkat negeri je...nampakkan??

Jadi, minggu lepas aku dapat surat utk menghadiri Kursus 1Murid 1Sukan di Johor Bahru..

Rupanya, kursus ini untuk melantik cikgu-cikgu yang hadir dan dilantik oleh Jabatan Pelajaran Negeri masing-masing untuk menjadi Jurulatih Utama Modul Sukan 1Murid 1Sukan...dan kursus ini adalah untuk modul sukan ragbi..

Hadooooi...aku harap jadi JU lain...dapat JU lain...dan ini adalah Jurulatih Utama Negeri Sembilan..dan aku dipertanggungjawabkan untuk Daerah Port Dickson...

Aku tak tahu nk cakap mcmana bila sampai rumah lepas abis kursus aku baca balik sijil yg diaorg bagi ...ayat last sekali tu berbunyi;

" ..... dan dilantik sebagai Jurulatih Utama Modul Sukan Ragbi"



5 comments:

Nurul Aznil said...

AsSalam. so hepi ke tak hepi ni?
if this kinna thing happen to me or azwan, me akan cakap... "ni sbb bila berdoa tak spesifik minta la ni"... hehhehehe...

apa-apa pun dapat la jugak kan?
cheers, alhamdulillah~

::alifdalmim:: said...

Hmm...bercampur baur la sis..

Ada rasa happy sbb dlm life sblum ni tak pernaha terfikir akan jadi smpai mcm ni..

Sedihnya..ada pihak yg tak support..muahaha...

yeah..at least dapat jugak la kan..Alhamdulillah..

Mr M said...

Salam ustaz / cikgu...baru jumpa blog ni dan seronok bace pengalaman cikgu. I m one of the teachers yg pernah jadi ju darjah 3 kssr bahasa inggeris tahun lepas..tp bukan kehendak..terpilih atas dasar ada cikgu lama sekolah sy yg calonkan...masa tu baru je tahun ke3 mengajar..tahun ni 2013 ada lagi panggilan ju darjah 4 pulak..tp saya tolak atas sebab2 tidak mendapat pelepasan guru besar.. banyak kelebihan bila jd ju tp sy lebih rela pegi kursus dari memberi kursus hehehe....

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)