Sunday, October 10, 2010

:: Terlepas ::

Assalamualaikum wbt...

Perancangan ke Kota Singa a.k.a Singapore sebenarnya aku plan dari tahun lepas..diulangi yer..tahun lepas! boleh nampak kat situ betapa aku excited utk ke luar negara dan melancong (juga, menampakkan aku seorang yg good planner) hahaha

Disebabkan last year aku masih lagi study utk diploma aku..so, aku bdget mmg lps confirm je ke DG41 ni mmg aku nk ke sana..lagi plk mak cik aku ada kt sana..

Jadi, al kisah nyer aku da membatalkan projek ni sebanyak 3 kali..kali pertama disebabkan masa tuh aku ingatkan aku tgh bercuti..last2 Jab. Pelajaran NS panggil bertugas masa tarikh aku nk ke sana..so, cancel la ke sana..

Kali ke-2 plk disebabkan masalah pasport..mcm2 hal la..punya la ramai umat manusia nk buat pasport sama dgn tarikh aku nk buat tuh..n tiket plk tak beli lagi..cancel lagi..

Kali ke-3 plk baru je berlaku ni....geram tak geram aku..aku check website AirAsia..kebetulan ada promosi ke Singapore dengan harga tiket RM35..naik bas pun lagi mahal..hahahaha..eh, apsal aku gelak..aku tgh marah nih..

Haa...kat sini baru la start citer dia..aku masukkan data2 yg diperlukan sejak petang tadi...asal nk ke next step je ada je masalah yg timbul..tak pernahnya sampai ke step payment tuh..kebetulan plk aku buat dlm keadaan yg tergesa2..nk cepat ke Melaka...so, aku cadang la buat malam ni..

Malam punya kisah pun sama...ada je masalah..da tu plk sistem online AA ni kalau salah tekan je kene start balik semula..bila nk start balik semula tuh..nk masuk2 kan data balik naik lenguh jari2 aku..lebih dari 5 kali aku buat..bila da smpai ke step payment..aku masukkan no kad bank aku sumer..mula2 dia kata declined...

Lepas tuh bila try Direct Debit plk...masa nk request TAC no..berkali2 aku tekan tak..satu sms pun tak de sampai kt phone aku...saket jiwa aku..bila cancel cara tu..system akan start balik semula..jenuh la nk masukkan data2 tu balik...kali ni cuba guna balik kad bank aku...ttba window Google Chrome terpadam n restart balik...tak ke saket hati aku dibuatnya..aku sabar lagi..buat sekali lagi..pun sama..terpadam lagi...last2 aku decide..Lantak la!!!

Terus tutup sesawang airasia.com dan maybank2u.com!!

Sekali lagi cancel ke seberang tambak...lps ni naik train je la..mahal sikit n lama juga perjalanan dia..tabah~


Wednesday, September 29, 2010

:: Kebabommm ::

Assalamualaikum wbt..

Arini 1st day masuk sekolah lps 2 hari bekursus..nampak kann..baru jd guru tetap da kene g kursus..hahaha..

Hari ni cikgu2 sekolah mcm digemparkan oleh kes sepasang pelajar perempuan kembar yang melecur muka dan beberapa anggota badan mereka..pasal apa??..pasal gas kat rumah meletop..kebabommm~

Si kakak yang datang semalam dengan muka kesan melecur mmg memeranjatkan cikgu dan cikgi..mana taknya..tak sangka boleh jadi mcm nih..kejadian berlaku masa seminggu sebelum raya..da tentu budak ni beraya kat hospital..aduh.kesian..

Arini dia datang lagi..kali ni bawa album gmbar sebelum kejadian dan masa kt hospital dan muka yg da nk hampir sembuh..Si adik pula tak dtg sekolah sebab si kakak kata si adik malu nk g sekolah dgn muka mcm tuh..

Semua cikgu tak tahu langsung kejadian ni..bapa dia dtg sekolah masa sekolah buka arituh kata diaorg masuk hospital..tapi tak ckp langsung sebab apa..so, kebetulan masa tu budak tahun satu cuti panjang..mmg cikgu2 ni tak syak apa2..arini dia dtg sekolah terus dpt perhatian GPK's dan GB..

Sumpah! Kesian tgk dia..muka melecur..kulit lengan mengelupas kesan melecur..merah!..tadi ada la cikgu ni bagi duit raya..dan aku sempat pesan kat si Kakak bg semangat sikit, jangan malu dtg sekolah nnti tak belajar mcmana nk pandai..aku kata suh si adik datang sekolah, nanti ustaz bg duit raya..kesian sungguh..

Arini masuk kelas si kakak..aku dduk sebelah dia..tapi tak sanggup nk tengok muka dia..kesian..kecik2 da kene macam tuh..semoga diaorang tabah la menempuh ujian mcm ni..ameen~


p.s : tadi nk tangkap gambar kesan melecur tuh..tapi tak tertekan butang 'capture' ...

p.s.s : terus teringatkan iklan kt tv yg budak perempuan Palestin tu menangis meraung2 bila tangan dia kene sapu ubat sebab melecur..sadisss..


Wednesday, September 22, 2010

:: Medan ::

Assalamualaikum wbt..


Saya dapat flight voucher..

i think n i choose Medan is the right destination to go..ada persoalan..


"Ada apa kat Medan ea??" any idea(s)??



Saturday, September 18, 2010

:: Sangat Cool ::

Assalamualaikum wbt..

Malam tadi, tayar kereta member aku ni bocor sebab terlanggar batu simen kt h.way..pukul 11 malam lebih..

Jadi, aku dengan semangat ke'cool'an pergi la tlg tukar tayar...tapi anda semua perlu ingat, watak saya hanya mengangkat tayar yg bocor ke dlm bonet kereta shj..bab2 pusing memusing alat2 menukar tayar tu member2 yg lain..

Tapi, kejadian mlm td takde lah mcm panic sgt..mayb sebab konvoi 2 buah kereta n problem dpt disetelkan cpt...cool ha?

Btw, Alhamdulillah takde sebarang kejadian tak diingini berlaku even sampai rumah pkul 2.30 pagi..


Thursday, September 9, 2010

:: Dulu, Kini dan Selamanya ::

Assalamualaikum wbt..

Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin..

Kullu 'am wa antum bikhair..


Tahun ni raya mcm biasa jer..persiapan pun mcm biasa..al maklum kurang berduit tahun nih..bak kata org, ukur baju kat badan sendiri..kalau kurang berduit tu buat2 la cara org yg kurang duitnya..hehe

Ye, ini pengakuan ekslusif yer..baju raya tahun ni adalah daripada baju raya tahun lps dan kepunyaan abang aku..dan abang aku pula da pakai raya sebelumnya..bermakna, baju raya 3 tahun lepas..still nampak ok..pakai je la.. :D

Moment yang paling happy sekali masa raya tahun ni bila kami adik beradik dapat berkumpul..rasanya sejak aku balik dari Jordan mmg tak de langsung peluang nk raya bersama2..so, diz year bila da dapat tuh..dah tentu la kami sempat bergambar...ini lah hasilnya..

Korang layan gambar ni..aku nak pi sambung makan kuih raya..Assalamualaikum~


Gambar raya masa zaman dulu kala..tahun 1998 rasanya..yg dduk tu adalah atok dan wan aku..


Gambar raya tahun 2010..Adik beradik with my mother..

Gambar keluarga besar aku..raya tahun 2010..akak aku da beranak pinak n my mother da dpt cucu da..


Salam Aidilfitri dari,