Friday, August 6, 2010

:: Ya, Mereka Kawan Saya ::

Assalamualaikum wbt..

Minta maaf sebab jarang update, sebabnya line Streamyx Zone kt rumah kejap2 ada, kejap2 takde..eh, pembetulan takde nyer sangat lama..Alhamdulillah internet free sbb itu ihsan MPPD dan kebetulan plk coverage nya smpai ke rumah sy..hehe..

Dah seminggu da mengajar di sekolah baru..ada certain part sy ckup tak puas hati..tp ada juga yg sy puas hati..tp saya tetap kene mengajar sebab saya da janji dengan puan pengetua utk tidak membiarkan masa bdak2 ni dibuang mcm tuh even mereka suka buang masa dengan ponteng kelas.

Seminggu ni memang penat..balik sekolah pkul 6.30 petang dan sy sampai rumah 7.30 malam kalau jalan jam pkul 8.00malam..mood sy bila smpai di rumah mmg down..minta maaf yer kpd yg belajar mengaji dgn sy..terpaksa strict ckit bila mengajar..

Apa yang saya cuba saya sampaikan kat sini..seminggu ini juga setiap malam saya ditemani oleh anak murid saya yg belajar subjek tertentu dgn saya..sebab mereka nk trial upsr..mereka sangat baik dan rapat dgn saya..ketika sy penat lps mengajar, mereka urut belakang sy..ketika sy penat marah2 mereka ketika mengajar, mereka dtg bawakan air oren utk saya.

Ya, saya mmg garang ketika mengajar..dan Alhamdulillah mereka ni 'makan saman' bila sy marah mereka..dan saya paling suka bila mereka bertanya "Ustaz, tolong ajar nk buat soalan ni mcmana..tak paham lar.." dan kalimah yg popular mereka sebut bila saya mengeluh sebab mereka cuai adalah "Ibadallah..." dan "Ittaqullah.."...saya suka bila mereka sebut mcm tuh..smpaikan saya pun da jadi terikut2 sebutan tu..

Mereka juga yg offer kpd saya utk ikut mereka ke Kalumpang Resort hujung tahun ni sempena lawatan pelajar Tahun 6 padahal saya bukan guru Tahun 6..saya bercita-cita tinggi utk melihat mereka berjaya dlm UPSR ni..bkn mereka shj malah semua yg akan menduduki UPSR tahun ni..

One of them, tghari tadi masa tggu nk g solat Jumaat dia kluarkan kertas result exam.."Ustaz, BM Penulisan saya dpt A (83)..terer tak?" dan yg sorang lagi.."BM kelas sy tak dpt result lagi..tp Math saya lulus.." dia yg selama di tahun 6 ni tak pernah lulus Math..semoga dia ikut jejak langkah aku masa SPM dlu..hahaha..

Ya, mereka kawan saya..dan mereka yg saya maksudkan adalah..

Syahir dan Aswad...my best buddies..

Saya tak kisah berkawan dengan mereka walaupun mereka 12 tahun lebih muda dari saya selagi mana mereka menghormati saya sbg seorang guru mereka..


10 comments:

saya pening said...

boleh jadi tokoh guru tahun 2040.
teruskan usaha anda.


yeah!

::alifdalmim:: said...

hahahaha..

kenapa mesti 2040??

Ren said...

Salam.

Owh anda sudah berpindah ke skolah baru yer? semoga bertambah rezeki dan lbih berdedikasi!!!

fighting~!

::alifdalmim:: said...

pindah sekejap jer..dipinjam sekejap.

InsyaAllah 16hb ni ke sekolah asal semula.

fighting!~

djambu puadovich said...

apa rasanya sekolah baru?

::alifdalmim:: said...

rasa mcm nk balik ke sekolah lama..haha

saya pening said...

sebab masa tu ko dah nak pencen.

biasanya yang dapat award org yg macam ni la..

::alifdalmim:: said...

bukan dah nak pencen..da pencen da pun..silap2 amik award pakai tongkat nnti..haha

deaf-angel said...

fren

slamat menyambut bulan ramadhan. all the best always.

::alifdalmim:: said...

Selamat menjalani ibadah puasa juga utk bro deaf~